- YouTube מופעל באופן אוטומטי יותר קטעי וידאו כדי למנוע מאיתנו לעזוב.
- Instagram מציגה אוהב חדש, אחד בכל פעם, כדי לשמור אותנו מחפשים אחר עוד.
- פייסבוק רוצה להראות מה שמחזיק אותנו הגלילה.
- Snapchat הופכת שיחות לתוך פסים שאנחנו לא רוצים להפסיד.
- התקשורת שלנו הופכת אירועים לתוך חדשות חמות כדי לשמור אותנו צופים.
אם אי פעם השתמשת Booking.com, שמת לב כנראה (ובתקווה התנגדת!) כמה דרכים זה דוחף לך להזמין כל נכס שאתה מסתכל:
בוא נראה מה קורה פה.
מחיריםראשית, הוא מנסה לשכנע אותך כי המחיר הוא נמוך. "קוּפָּה! זהו המחיר הזול ביותר שראית בלונדון בתאריכים שלך "כמובן שזה לא יהיה -! זה ממש המחיר הראשון שאני רואה בימים אלה -. המחיר הראשון שאני רואה באופן אוטומטי יהיה הנמוך ביותר אני ראיתי, לא משנה כמה גבוה להחריד זה הולך להיות. ההצהרה "זהו המחיר הגבוה ביותר שראית בלונדון בתאריכים שלך!" תהיה בדיוק כמו חוקית.
כמו כן, המחירים-דרך פגעו נמצאים שם כדי לעגן אותך ולהפוך את המחיר בפועל נראה כמו עניין גדול. קו חוצה ארה"ב 175 $ הוא לפני החלת 10% שלי "גאון" הנחה - בסדר, זה הוגן. אבל מאיפה בארה"ב 189 $ באה? בואו לרחף מעל המחיר כדי לקבל הסבר:
אני מתאר לעצמי שרוב האנשים ירגישו מאוימים על ידי תיאור מורכב, לדלג על המשפט האחרון, ולקבל את הרושם כי "אתה מקבל את אותו חדר במחיר נמוך יותר לעומת מועדי ביצוע הצ'ק-אין אחרים". (אם זה לא היה המקרה, מחלקת השיווק של Booking.com תשנה את הניסוח לעשות את זה כל כך.)
אבל מה זה אומר בעצם? אם יש רק חדר אחד מסוג זה, אז 90% מהזמן יהיו ההופעה של עסקת מזל. מה אתה צריך לקרוא הוא "אם אבחר זה, אני לא לוזר מוחלט". ואם ישנם 3 סוגי חדרים להשוואה עם תמחור דיפרנציאלי, יש אפילו פחות של סיבה להרגיש טוב עם זה - אתה כבר נמנעת בהצלחת% 3 הגרוע ביותר של ההנפקות.
דְחִיפוּתדרך נוספת Booking.com מתפעל אתה נמצא על ידי העברת את תחושת הדחיפות .
"ביקוש גבוה - רק 3 חדרים נותרים באתר שלנו!"
"33 אנשים אחרים מחפשים כעת, על פי מדעני נסיעות Booking.com שלנו" (מה?)
"ההזדמנות האחרונה! רק 1 חדר שמאל באתר שלנו!"
ורק כדי להוכיח שהם לא צוחקים, הם יוכלו להראות לך משהו שאתה כבר מתגעגע כבר:
אבל אחד האהוב עליי הוא סמל אדום זה:
למרות שזה לא ניתן לראות על מסך, את התג אינו מופיע מיד כשפותחים את הדף. במקום זאת, הוא צץ כעבור שני או שניים, מה שהופך את זה נראה כמו הודעה בזמן אמת - רושם המחוזק על ידי סמל השעון המעורר. כדי להיות ברור, זה לא בזמן אמת, ואין סיבה לעכב התצוגה שלה מלבד להונות אותך:
כמה זמן חלף מאז ההזמנה האחרונה לא פשוט לשחק על רגשות רציונליים שלנו. זוהי פיסת מידע חשובה שיכול לשמש כדי להעריך באיזה קצב חדרים אלה נמצאים תפוסים. מאת גוט טיעון-כמו (ראה אלגוריתמים לחיות לפי הסבר מצוין), אם ההזמנה האחרונה בוצעה לפני 4 שעות, אתה יכול להעריך כי בחדר הוא תפוס על כל 8 שעות. יש עוד הרבה זמן להירגע להשוות את האפשרויות שלך. אם, מצד שני, ההזמנה האחרונה קרה רק לפני שתי שניות, כדאי לא לבזבז עוד שנייה לפני הכניסה את מספר כרטיס האשראי שלך.
הכבוד ל הזמנה לפחות לספק את המידע בפועל בחלון tooltip (אני תוהה מה תקנות להפוך אותם לעשות את זה), אבל לא כל המשתמשים ירחפו לקרוא אותו, וגם אז, משהו שאתה חווה (תג הצץ) יהיה כנראה קדימות על פני מה שאתה מאוחר יותר לקרוא.
את "מישהו פשוט תפוס זה" תג לא רק לגרום לך לדאוג כי החדר אתה שוקל בקרוב חטף; זה גם מרגיע אותך. אם אנשים אחרים באופן פעיל הזמנת נכס זה, זה חייב להיות טוב. כמובן, האדם שביצע הזמנה 4 שעות לפני טרם ביקרו במלון וכך כנראה יש קצת יותר ידע ממה שאתה. החלטתי להזמין כנראה במידה מסוימת מושפעת מאותם תג האדום. מצב זה, שבו כולם מסתמך על כולם לקבל מידע מדויק, גם מתואר היטב אלגוריתמים לחיות .
ביקורותבמקום להקשיב לאנשים שיש להם רק תפוסה בנכס אך עדיין לא ביקרו בה, עלינו לפנות אל אלה שהיו שם, נכון? זה מה הביקורות הן עבור!
אבל Booking.com הצליח להערים על ביקורות, מדי. ישנם לא מעט מלונות מחורבנים בחוץ, במיוחד בצד הזול של הספקטרום. אלו הם מלונות אותך והייתי רוצה להימנע, אבל אם עשינו, הזמנה לא להרוויח כסף עליהם.
דוגמה קיצונית היא שהמלון אני כרגע שוהה בבית, ניו האיחוד. מדף Booking.com שלה לא היית חושב שיש משהו לא בסדר עם זה, נכון?
אם אתה מבלה מספיק זמן לעיין בדף זה, בסופו של דבר תוכל להיתקל את "האותיות הקטנות":
"רעש עלול להישמע תוך הבר פתוח" הוא לשון המעטה; המוזיקה היא כל כך חזק כי הרצפה בחדר שלי רועד ניכרת מאוד, והבר פתוח עד מאוחר בלילה / מוקדם בבוקר. ולמה היא אזהרה זו חבויה את האותיות הקטנות במקום להיות תג מזוין אדום גדול?
כדי להיות הוגן, זה יותר האשם במלון מ ההזמנה של. כמו כן, הייתי צריך לקרוא את האותיות הקטנות. או על הביקורות. אבל רגע, קראתי את הביקורות:
מה לא הבנתי ברפרוף דף אינטרנט עמוס היה כי על הביקורות מוצגות בדף הראשי היו נבחר דובדבן . הרשימה המלאה של ביקורות זמינה בדף נפרד, למשל
דירוגשמת לב למשהו מעניין כאן: הסקירה הראשונה, שלילית מתונה, מעניק המקום דירוג של 7 מתוך 10, ואת הסקירה השנייה, ככל הנראה שלילית, תוך שהיא מקבלת, נותן לו כמעט 6. כתוצאה מכך, את הדירוג הכולל של הנכס הוא גבוה (7.6), ואפילו את התפלגות הדירוגים לא נראית מדאיגה:
בניגוד IMDB או אמזון, שבו אתה פשוט לתת לסרט או מוצר מספר כוכבים, כאשר אתה לדרג את שהייתך ב Booking.com, לך להעריך אותו על מספר גורמים: מיקום, ניקיון, שירותים וכו '
אבל Booking.com אינו מציג דירוגי פרט; זה מציג את הממוצע (כמו 7.1 או 5.8) ואת הממוצע של ממוצעים (הדירוג הכולל של נכס). אין זה סביר כי כל הגורמים יהיו רעים בו זמנית, אלא בעיה באחד מהם עלולה בקלות להרוס את הנסיעה שלך. במיקום מעולה לא תפצה על לילות ללא שינה, אבל Booking.com שחושב אחרת.
ברן Toppare ו @tqenn הן ציין דרך נוספת שבה רייטינג Booking.com מנופח:
פספסת את עובדת הביקורות שלהם הן לא בקנה מידה 0-10, אבל 2.5-10. כל ביקורת ציון מנופח בכוונה. נסה לעיין & לראות.
(כדי להסביר את המערכת של ההזמנה, הדירוג של כל גורם הוא על הסקאלה {2.5, 5, 7.5, 10}, ואת הדירוג המשולב הוא ממוצע אריתמטי של כל הגורמים.)
אני מסכים, למעט רייטינג באינטרנט הם כמעט אף פעם לא מבוססים 0. מספר כוכבי בדרך כלל הולך מ 1 עד 5. אבל אם הם באמת רצו סולם 4 נקודות ששיאו ב 10, הם יכלו הרי הסקאלה {1, 4, 7, 10}. אז כן, זוהי דרך נוספת שבה Booking.com מגדיל באופן מלאכותי דירוגים במלון.
מה לעשות עם כל זהלמען האמת, אני לא חושב שאני הולך להפסיק להשתמש Booking.com. אני לא מודע של כל שירות אחר עם מספר דומה של נכסי ביקורות.
במקום זאת, אנו צריכים להיות מודעים כל דרכי ההזמנה מנסה לדפוק אותנו ולנסות להתמודד עם אותם:
- התעלם טקסט אדום מעוררי דחיפות עיגון מחירים פגעו-הדרך.
- אל תסמכו על סדר הגודל של הרייטינג. אני חושב שזה עדיין בסדר להשתמש בהם כקריטריון למיון.
- האם לא קרא את הביקורות-הרי דובדבן בדף הראשי. עבור לדף הסיקור ( "חוויות האורחים שלנו") ועל למיין את הביקורות מ מחדש לישן, כדי לקבל מבחר עַדכָּנִי ובתקווה משוחד.